lørdag den 19. marts 2011

Det er søren mig ikke nemt det her, men jeg er ikke den der gir op så nemt, det vil ha hjulpet hvis jeg var lidt mere ferm med brugen af en computer.
Vil jo så gerne lave en fin blog som alle i andre har med billeder og alle mulige finesser, men det skal nok komme, og i er meget velkomne til  at komme med gode råd til mig

Her i Køge skinner solen fra en skyfri himmel, hvad er det bare dejligt og hvad har vi bare brug for solens stråler. Har sovet længe idag, og sidder stadigvæk og nyder min Køge Kaffe. I dag skal jeg bruge min dag på at komme lidt mere i orden i min nye lejlighed, mangler bare en mand der er god til at betjene en boremaskine til alle mine hylder, lampor og hyggeting:)))

Ha en rigtig fin dag allesammen, vi ses nok senere i aften
Knus fra Åsa

17 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du hittade till min blogg! Blev nyfiken på din och tittade in. Vilken härlig bakgrund du har!

    Ses igen! /Lotta

    SvarSlet
  2. Vad roligt att du hälade på, och dessutom är från Nyköping, jag ligger 20 minuter söderut från din hemstad, ha en fin vecka, kram VIOLA

    SvarSlet
  3. Tak for dine söde kommentarer hos mig :o) Dejligt at du har fundet min blog!
    Spejdernes loppemarkered i Farum, åbent 1 lördagen hver måned. Supersted, men puha vad mange mennsker der er!! Man må ikke have klaustrofobi ;o)

    Held og lykke med din nye blog. Jeg glaeder mig til lidt billeder. Det er ikke så svaert som det virker. Men visst tar det et styk tid före man kommer in i det :o)
    Have en god aften!
    Knus Ulrika

    SvarSlet
  4. Hej!

    Kul att hitta nya vänner i bloggvärlden.

    Glad Påsk och välkommen tillbaka!

    Kram marie

    SvarSlet
  5. Tillykke også med dine fynd :o) Jeg elsker de der storskrald-dager då man kan köre runt og finne en masse fine ting. Det er helt vildt her i Danmark. Sådan har vi det ikke i Sverige :o)

    Nej, jeg har ikke vaeret på den loppemarked du skrev om. Men jeg kommer helt sikkert att göre det nu ;o)

    God dag og weekend!
    Kram
    Ulrika

    SvarSlet
  6. Hej!
    Vad kul att du hittade till min blogg! =) Gamla caféer är så humla mysigt! Man kan bara gå runt och njuta av omgivningen och det känns som man flyttas bakåt i tiden.

    Ha det så gott, kram Maria

    SvarSlet
  7. Hej, dig kanner jag igen! Du är såå välkommen!

    Kram Marie

    SvarSlet
  8. Hejsan! Roligt att du kikade in hos mig! :)

    Det var rätt det, att starta en egen blogg! Det är ju så roligt, både att skriva och läsa andras bloggar!

    Hoppas du hade en skön midsommar!

    Kram Linda

    SvarSlet
  9. Ja, visst finns det mycket god vegetarisk mat. Quorn är ju gott och bra att använda till mycket och har ni inte testat Tzay, så kan jag rekommendera det starkt. Supergott! :)

    Jag önskar dig en härlig dag!

    SvarSlet
  10. Ha en skön sommar! Kram Marie

    SvarSlet
  11. Loppis i Köge låter alldeles underbart, men vi ska ju på helt andra hållet. Nämligen ända upp till Agger i nordvästra Jylland. En härlig o avslappnande semester! Och inte att förglömma alla jyske loppemarkeder ;o)
    Men jag hade väldigt gärna tagit en fika med dig i Köge. Jag lovar att säga till om jag har vägarna förbi :o)))

    Ha nu en riktigt skön sommar och njuuuut!!
    Kramar
    Ulrika

    SvarSlet
  12. Tack för din gulliga kommentar Åsa. Jag blir ju så glad att ni har saknat min blogg lite grann ;o) En paus var välbehövlig, men nu är jag på G igen.
    Hoppas att du har en underbar sommar och njuter den!
    Kramar
    Ulrika

    SvarSlet
  13. tack för din hälsning hos mig! ha en bra dag! :)

    SvarSlet
  14. Kära Åsa,
    Tyvärr är vi upptagna på lördag. Men det hade varit så skoj, inte bara att gå på loppis hos dig, men också att få träffa dig :o) Hoppas att vi får tillfälle att ses någongång. Som sagt en fika är alltid trevligt ;o))))
    Lycka till med försäljningen och ha en mysig dag!
    Kram på dig
    Ulrika

    SvarSlet
  15. Hej, Åsa!

    Friskt vågat, hälften vunnet. Din blogg påminner mycket om sjuttiotalets hippieera. Jättefin och färgsprakande. Jag hade kunnat hjälpa dig med din blogg men jag bor lite långt bort.

    Ha det så bra

    Kram Inka

    SvarSlet
  16. Hejsan Åsa! Har helt glömt bort att du tidigare frågade om min virkade ruta. Här kommer en länk till beskrivningen!

    http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=20&lang=se

    Kram till dej!
    Linda

    SvarSlet
  17. Hej! Tusen tack för din fina varma hälsning hos mig! Jag blev så glad! :)
    Bilder kommer att komma till försäljning snart men håll utkik på bloggen för snart blir det också utlottning av bilder! :)
    Ha ett fintveckoslut!

    Kamomilla

    SvarSlet